Δευτέρα, 23/10/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ιωάννινα Δεν κάνει βήμα πίσω η Περιφέρεια, για τη Νιάρχου
Δεν κάνει βήμα πίσω η Περιφέρεια, για τη Νιάρχου Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017 12:22

niarxou per18 7 17

Έχει τελειώσει ο χρόνος της διαβούλευσης, λέει ο Περιφερειάρχης - Εγκεκριμένη από το 2013 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η μελέτη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ

Έχει παρέλθει οριστικά ο χρόνος που μπορούσαν να υποβληθούν παρατηρήσεις και αντιρρήσεις για την λεωφόρο Νιάρχου. Αυτό δήλωσε κατηγορηματικά, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε για το θέμα.

Ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε για ακόμη μια φορά στο ιστορικό της μελέτης της λεωφόρου Νιάρχου, λέγοντας ότι έχει περάσει από όλα τα στάδια και ότι έχει εγκριθεί από το 2013 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγών» ενώ απέδωσε τις όποιες αντιδράσεις στον «φόβο για κάθε καινούριο».

Ο Περιφερειάρχης υποστήριξε ότι η μελέτη της λεωφόρου Νιάρχου -που οδηγεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, έχει περάσει από όλα τα στάδια: «η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει εγκριθεί το 2013 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγών», υπογράμμισε στέλνοντας το δικό του μήνυμα σε όλους τους αποδέκτες. 

«Η διαδικασία της πρώτης μελέτης έληξε το 2001, όταν από το Υπουργείο Υποδομών (Δημοσίων Έργων) είχε κριθεί απαράδεκτη, καθώς δεν είχε λάβει υπόψη σοβαρές παραμέτρους. Όπως τα αποστραγγιστικά δίκτυα – τα οποία απλά έκλεινε- το γεγονός  ότι ο ποδηλατόδρομος δεν είχε τις προβλεπόμενες προδιαγραφές, ότι δίπλα από αυτόν έπρεπε να υπάρχει δρόμος μονής κατεύθυνσης για τους παρόδιους, ότι υποχρεωτικά έπρεπε να υπάρχει ανισόπεδος κόμβος στη σύνδεση με την περιφερειακή οδό, καθώς και τα έργα αποστράγγισης που αφορούσαν την ευρύτερη περιοχή. Να σημειωθεί ότι αυτά καλύπτουν το 40-50% της δαπάνης του έργου. Και οι δύο μελέτες προέβλεπαν διαχωριστικό στο κέντρο, και μάλιστα επειδή η παλιά μελέτη προέβλεπε λάθος τον ποδηλατόδρομο και στις δύο λωρίδες κατεύθυνσης έκανε ειδικούς αποκλεισμούς στους παρόδιους και για αυτό το Υπουργείο Υποδομών έδωσε τις κατευθύνσεις που είναι γραπτές και αυτές ακολουθήθηκαν» είπε.

Μας φέρνουν σε δύσκολη θέση…

Όσον αφορά τη νέα μελέτη ανέφερε: «Οι διαδικασίες έληξαν το 2013 και εστάλησαν  οι οριστικές μελέτες και η Μ.Π.Ε. προς όλες τις κατευθύνσεις. Τότε, μπορούσε ο καθένας να πει τις αντιρρήσεις και τις απόψεις του. Όμως αυτή η περίοδος έχει λήξει εδώ και τέσσερα χρόνια. Τελικά, η μελέτη έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών κεντρικά. Καταλαβαίνετε ότι μας φέρνουν σε δύσκολη θέση ως Περιφέρεια Ηπείρου, λαμβάνοντας υπόψη το ρόλο μας και την υπευθυνότητα που πρέπει να μας διακρίνει για κουβέντες που γίνονται σε άκαιρο χρόνο και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Το μόνο που κάνουμε είναι να διαθέσουμε την μελέτη σε όσους ενδιαφέρονται, να έρχονται να βλέπουν ότι όσα ακούγονται είναι εκτός τόπου και χρόνου, και πιθανόν και απέναντι από τα συμφέροντα των ίδιων των επαγγελματιών».

Ενήμερος ο Δήμος

Απαντώντας ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία ενημέρωσης του Δήμου Ιωαννιτών, τόνισε: «Στο Δήμο Ιωαννιτών έχει πάει η οριστική μελέτη από το 2013 και στην Πολεοδομία και στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών. Και ο τότε αντιδήμαρχος συμμετείχε στη διαδικασία μαζί με το τότε Δήμαρχο, ώστε  να γίνει και ο τελευταίος κόμβος επί της λεωφόρου Δωδώνης".

Μα τότε γιατί αντιδρούν;

Σε άλλη ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις, ο κ. Καχριμάνης απάντησε: «Με ρωτάτε γιατί γίνονται αυτά. Γιατί γίνονται σε δύσκολες στιγμές, και το άγνωστο και το καινούριο  πάντα δημιουργούν δεύτερες σκέψεις. Δυστυχώς, στην Αυτοδιοίκηση μάθαμε να βάζουμε θέματα – που φαίνονται να είναι θέματα, χωρίς ουσιαστικά να είναι -  κάτω από το χαλί. Αυτό το λάθος έγινε από πολλούς. Αν θέλετε και από δικούς μου ανθρώπους, οι οποίοι όταν ενημερώθηκαν κατάλαβαν ότι ήταν λάθος».

 

papastratos300x250