Δευτέρα, 23/10/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ελλάδα Καμία αλλαγή την ερχόμενη σχολική χρονιά
Καμία αλλαγή την ερχόμενη σχολική χρονιά Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 07 Ιουλίου 2017 16:40

thrania7 7 17

Παραμένουν οι πανελλαδικές ενσωματωμένες στο Λύκειο –Από το από 2019-20, οι αλλαγές που αφορούν στην εισαγωγή στα ΑΕΙ

Στον προγραμματισμό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τη διαμόρφωση των νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς, επίσης, και στις προτάσεις του προς το υπουργείο για την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη.

Ο κ. Κουζέλης ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα μαθήματα κατά την ερχόμενη σχολική χρονιά, 2017-18. Οι μεταβολές θα ξεκινήσουν από το σχολικό έτος 2018-19, με διαφοροποιήσεις και αλλαγές στην Α’ και Β’ λυκείου. Οι τελικές αλλαγές είναι προγραμματισμένες για το 2019-20, οπότε αναμένεται να εφαρμοστεί και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, αυτήν τη στιγμή προχωράει η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας, με την υπεύθυνη επιστημονική επιτροπή, που απαρτίζεται από πανεπιστημιακούς, να έχει προχωρήσει το αρχικό πόρισμά της σε μία διευρυμένη επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν και συνεργάτες από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. «Πρόκειται για πρόταση αδρών γραμμών», σχολίασε ο κ. Κουζέλης.

Παράλληλα, με νέα προγράμματα σπουδών πραγματοποιούνται, ήδη, οι ξένες γλώσσες (ώστε να συμβαδίζουν με τη δυνατότητα χορήγησης πιστοποίησης) και τα Θρησκευτικά. Ο πρόεδρος του ΙΕΠ σημείωσε ότι αυτά τα προγράμματα «ήταν ήδη στο συρτάρι» έτοιμα και γι’ αυτό έχουν προχωρήσει. Συγκεκριμένα για τα Θρησκευτικά, ο κ. Κουζέλης ξεκαθάρισε ότι το 2017-18, το μάθημα θα γίνει με φακέλους μαθητή, ενώ από την επόμενη σχολική χρονιά, 2018-19, θα είναι έτοιμα τα νέα βιβλία.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση επιστημονικών επιτροπών, που θα ασχοληθούν με τη διαμόρφωση προτάσεων για αλλαγές στα προγράμματα σπουδών για τα μαθήματα φυσικών και κοινωνικών επιστημών, καθώς επίσης και για το μάθημα της Γλώσσας.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ αναφέρθηκε και στην πρόταση του Ινστιτούτου προς το υπουργείο Παιδείας για τον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που έχει δει το φως της δημοσιότητας εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό, όμως, που είναι καινούριο στην πρόταση του ΙΕΠ, είναι το ότι προσανατολίζεται σε ενός είδους «συγχώνευσης» των ενδοσχολικών και των πανελλαδικών εξετάσεων και τη δυνατότητα απολυτηρίου «διπλής όψης».

Αναλυτικά, το ΙΕΠ υποστηρίζει τη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων και την «πανελλαδικώς οργανωμένη» -όπως τόνισε ο κ. Κουζέλης- εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων στο τέλος της χρονιάς. Από εκεί και πέρα, θα υπάρχει μία ποσόστωση, με συντελεστές βαρύτητας, από την οποία, ανάλογα τη χρήση του απολυτηρίου, θα βγαίνει ο τελικός βαθμός. Στην ουσία, πρόκειται για ένα «απολυτήριο απόλυσης», για τον βαθμό του οποίου θα προσμετράται με μεγαλύτερο συντελεστή τα αποτελέσματα των ενδοσχολικών βαθμών και με μικρότερο εκείνα των πανελλαδικών και παράλληλα, για ένα «απολυτήριο εισαγωγής», για τους υποψηφίους που θα θέλουν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια, στο οποίο όμως θα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα οι βαθμοί των πανελλαδικών και μικρότερη εκείνοι των ενδοσχολικών.

Ωστόσο, τα παραπάνω, όπως υπογράμμισε και ο κ. Κουζέλης, είναι στο πλαίσιο πρότασης που απηύθυνε το ΙΕΠ προς το υπουργείο και τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Μάλιστα, οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών για τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης του υπουργείου, που θα «μεταφραστεί» σε σχέδιο νόμου, είναι ακόμα σε εξέλιξη, με την τελευταία συνάντηση του κ. Κουζέλη και του κ. Γαβρόγλου να είναι προγραμματισμένη για σήμερα, μετά τη συνέντευξη Τύπου.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκε και η ιστοσελίδα του ΙΕΠ (www.iep.edu.gr), η οποία αναμορφώθηκε με στόχο να είναι πιο φιλική στους χρήστες, παρέχοντας, μάλιστα, στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να αντλούν ευκολότερα εκπαιδευτικό υλικό, μέσω του «ψηφιακού αποθετηρίου» που δημιουργήθηκε.

Οι γενικές γραμμές

Σύμφωνα με τις γενικές γραμμές, οι μαθητές της Γ λυκείου, θα αξιολογούνται:

- Προφορικά από τους καθηγητές τους στο πρώτο τετράμηνο της διδασκαλίας, (με διαγωνίσματα και εργασίες) σε όλα τα μαθήματα της τάξης.

- Γραπτά, με πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις, στο δεύτερο τετράμηνο της διδασκαλίας, σε 4 μαθήματα. Το ένα από τα 4, το μάθημα της Γλώσσας, θα είναι υποχρεωτικό για όλους. Τα άλλα 3 θα τα επιλέγουν οι μαθητές.

- Για την πρόσβαση στα ΑΕΙ: Θα προσμετράται, με υψηλό συντελεστή, (δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη), ο βαθμός από τις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις στα 4 μαθήματα της Γ λυκείου και με μικρότερο συντελεστή ο βαθμός των ενδοσχολικά εξεταζομένων μαθημάτων της Γ λυκείου.

- Για την διαμόρφωση του βαθμού του απολυτηρίου: Ο σχεδιασμός είναι, να υπολογίζεται σε μεγαλύτερο ποσοστό ο βαθμός των ενδοσχολικά εξεταζόμενων μαθημάτων και σε μικρότερο ποσοστό, ο βαθμός των 4 πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Ακόμη:

- Δεν θα υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα που θα δέχονται φοιτητές χωρίς εξετάσεις. Η συγκεκριμένη πρόταση που διατυπώθηκε στον διάλογο για την παιδεία από τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο, έχει απορριφθεί καθώς κρίθηκε ότι τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να αναλάβουν έναν τέτοιο ρόλο σήμερα. Συνεπώς, οι πανελλαδικές εξετάσεις παραμένουν, αλλάζοντας απλά μορφή.

- Η πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος θα είναι η χρονιά 2019 -20.

- Φέτος στην Α' Λυκείου δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή. Θα ελαφρυνθεί πάντως ο εξεταστικός φόρτος των μαθητών.

- Μικρές μεταβολές θα έχει η ύλη της Α΄λυκείου την χρονιά 2018 -19 ενώ την ίδια χρονιά (2018-19) θα αλλάξει το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β λυκείου.

- Στην Β' Λυκείου θα μαθήματα θα είναι τετράωρα.

- Στην Γ' Λυκείου τα μαθήματα θα είναι 6ωρα.

- Στο Νέο Λύκειο δεν θα υπάρχουν καθόλου μαθήματα μιας διδακτικής ώρας.

Στα υποχρεωτικά μαθήματα εντάσσονται τα θρησκευτικά, η Φυσική Αγωγή και οι Δημιουργικές Δραστηριότητες

 

papastratos300x250