Τετάρτη, 23/08/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Πρωτοσέλιδα Προς… απογείωση, με τα δικά μας «φτερά»
Προς… απογείωση, με τα δικά μας «φτερά» Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 17 Μαΐου 2016 15:17

3Α

 

Την κατάσταση στα χέρια της, ώστε να μην πάνε «στράφι» τα έργα και παραμείνει το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ένας διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης αεροσκαφών, ένας μικρός χώρος αναμονής επιβατών και τίποτε περισσότερο, αποφάσισε να πάρει η Περιφέρεια Ηπείρου.

Η απαξιωτική στάση της προηγουμένης αλλά και της νέας διοίκησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που βάζει εμπόδια στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, δεν αφήνει περιθώρια για απλές αντιδράσεις.

Έτσι, ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, πρότεινε μέσω έγγραφης πρότασης προς την ΥΠΑ, αλλά και τα αρμόδια υπουργεία, να εξασφαλιστεί η πτητική λειτουργία του, μέσω δικών μας πόρων.

Όπως είχε ανακοινώσει και κατά τη διάρκεια του τελευταίου Περιφερειακού Συμβουλίου, η Περιφέρεια προτίθεται να καλύψει το κόστος των 800.000 ευρώ για την εγκατάσταση του συστήματος προσέγγισης GBAS που θα επιλύσει το πρόβλημα, μέσω προγραμματικής σύμβασης.

Το κόστος του σύγχρονου αυτού συστήματος το οποίο δε μπορεί να καλύψει η πολιτεία, είναι υποπολλαπλάσιο του περιβόητου ILS για το οποίο γίνονταν όλες οι συζητήσεις στο παρελθόν, ωστόσο χαρακτηρίζεται «ασήμαντο», μπροστά στην αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Η επιστολή έχει ήδη σταλεί και αναμένεται να ανάψει το «πράσινο φως», για να βγει επιτέλους από την αφάνεια το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος».

Είχε προηγηθεί επικοινωνία του Περιφερειάρχη με τον προϊστάμενο στη Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσίας Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ Σπύρο Γκαβανόζη, ο οποίος και τον ενημέρωσε ότι μέσω του προγράμματος «HORIZON 2020» το οποίο και θα ολοκληρωθεί το 2017 τόσο στο δικό μας αεροδρόμιο, όσο και στα άλλα τρία (Θεσσαλονίκης, Κω και Μυτιλήνης) θα αναπτυχθεί, θα εγκατασταθεί και θα τεθεί σε λειτουργία το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Όμως το εν λόγω σύστημα θα δίνει την δυνατότητα για τυφλή προσγείωση στα αεροσκάφη της μοναδικής εταιρείας που σήμερα εκτελεί τα δρομολόγια από και προς της Αθήνα στην πόλη μας. Ο Περιφερειάρχης, χαρακτήρισε την πρωτοβουλία αυτή, ανώφελη, καθώς η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, ενέχει τον κίνδυνο να σταματήσει και αυτό το δρομολόγιο όπως έγινε με της Θεσσαλονίκης μετά την παράδοση στην κυκλοφορία της Εγνατίας.

Αντίθετα, προτεραιότητα, αποτελεί η εγκατάσταση ενός συστήματος που θα εξασφαλίζει την προσέγγιση στα αεροσκάφη όλων των εταιρειών, ώστε να γίνει «άνοιγμα» και στο εξωτερικό.

«Είμαστε αποφασισμένοι να μην κάνουμε πίσω σαν Ηπειρώτες, να έχουμε δύο αεροδρόμια, αυτό των Ιωαννίνων και αυτό του Ακτίου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης, ενώ τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, από την οποία εξαιρέθηκε το δικό μας, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, καθώς «Ότι παράγει έσοδα, πρέπει να έχει ιδιωτικά κριτήρια».

Επενδυτική «έκρηξη» στα περιφερειακά αεροδρόμια

Κι ενώ το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, παλεύει να ανοίξει… φτερά, αυτό του Ακτίου έχει καλύτερη τύχη.

Η επερχόμενη επενδυτική «έκρηξη», με επίκεντρο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και αυτό του Ακτίου, που περνάνε μέχρι τέλος του χρόνου στα χέρια των «Fraport-Slentel», έχει θέσει σε συναγερμό επιχειρηματίες των συγκεκριμένων περιοχών, -και όχι μόνο-, οι οποίοι προσβλέπουν σε συνεργασία με τον γερμανικό κολοσσό.

Oι εκτιμήσεις ανεβάζουν τον πήχη του χρήματος που θα «τζιραριστεί» γύρω από την υπόθεση των αεροδρομίων στα 10 δισ. ευρώ, πέραν της άμεσης επένδυσης της κοινοπραξίας για την αποκρατικοποίηση και την ριζική αναβάθμισή τους.

Στην πρώτη γραμμή, βρίσκονται δεκάδες ξενοδόχοι, κατά κανόνα, από δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς που έχουν ήδη προσεγγίσει ανώτατα στελέχη της Fraport, όπως παραδέχθηκε πρόσφατα και ο επικεφαλής της, Στέφαν Σούλτε. Στόχος τους, είναι να πείσουν την εταιρία να επενδύσει στις μονάδες τους, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις πέφτουν στο τραπέζι μέχρι και προτάσεις εξαγοράς.

Aν και από πλευράς του γερμανικού ομίλου ξεκαθαρίζεται ότι το αντικείμενό του περιορίζεται αυστηρά στην εκμετάλλευση των αεροδρομίων, η «εκδήλωση ενδιαφέροντος», παραμένει αμείωτη.

To ενδιαφέρον μάλιστα δεν περιορίζεται στα ξενοδοχεία, αλλά επεκτείνεται σε οικόπεδα, μέχρι και κατοικίες, ενώ υπάρχουν επαφές και με μεγάλα μεσιτικά γραφεία.

Πρόκειται, για εκατοντάδες επιχειρηματίες από το λιανεμπόριο, την εστίαση, την ένδυση και συγγενείς κλάδους μέχρι εταιρίες πάρκινγκ που σπεύδουν να «πιάσουν θέση» στις αναβαθμισμένες πύλες εισόδου του τουριστικού ρεύματος.

Tο κολοσσιαίο project plan της κοινοπραξίας προβλέπει ευρύτατες παρεμβάσεις για τον εκ βάθρων εκσυγχρονισμό των απαξιωμένων σήμερα υποδομών, με επεκτάσεις κτιρίων των αεροσταθμών και τον τριπλασιασμό των εμπορικών χώρων (retail outlets).